poniedziałek, 10 listopada 2014

Podyskutujmy o... nowym serialu raz jeszcze


Dawno już nie robiłam niczego z tej serii... ale uznałam że teraz się przyda.

W miarę upływu czasu, odkąd pojawiają się nowe i nowe screeny, fandom zadaje coraz więcej pytań. Jedną z największych niepewności już rozwiano- był nią wzrost wiewiórek (taki jak w kreskówce czy taki jak w filmach?). Teraz pojawiają się pytania o zgodność z poprzednimi wersjami. 



Są podstawy do sądzenia że nowy serial będzie w jakiś sposób połączony ze starym- świadczą o tym choćby liczne nawiązania w projektach lokalizacji. Czy dotyczyłoby to również innych kwestii, takich jak charaktery postaci? Pewnie nie wszyscy wiedzą, ale pojawiają się spore odstępstwa pod tym względem pomiędzy serialem a filmami. Nie jeśli chodzi o Wiewiórki, lecz Wiewióretki. W serialu, były raczej postaciami drugoplanowymi więc ich charakter może nie był aż tak ważny lecz w filmie grają ważniejsze role, a zabrakło im pewnych choćby rysów indywidualności, przez co... dobra, dość, to miał być wpis obiektywny. Chodzi o to że dziewczynki inaczej zachowywały się w serialu a inaczej w filmie, a co z nowym serialem? Wymyślą im całkiem nowe charaktery? Dostosują się do jednego czy drugiego, a może zrobią coś na kształt syntezy obu? (możliwe, i nawet pożądane- już im się to udało z projektami postaci).


Ale co jeśli serial zechce iść swoją własną drogą i nie oglądać się na poprzednie wersje? To w sumie też możliwe. Tylko, co wtedy z historią?
Nad tym też należy się zastanowić- jak dobrze pamiętamy: 
- W serialu Wiewiórki mieszkają z Dave'em odkąd byli mali,w filmach- odkąd trafili przez przypadek do miasta
- Wiewióretki w kreskówce mieszkają oddzielnie, z panną Miller, a filmie, razem z Dave'em i chłopakami.
- W filmie pojawia się Iean, Claire, Toby itd. W kreskówce pojawia się Vinny, panna Miller, Olivia i inni. 
Jak podejdzie do tego nowa kreskówka? Ma do wykorzystania naprawdę duże zaplecze postaci ale czy nie wygodniej będzie twórcom wymyślić swoją własną, trzecią wersję wydarzeń? 

by boredstupid100

Chociaż... pewne pomysły mogłyby wyglądać ciekawie. Harrego bym darowała, ale naprawdę brakuje mi Vinny- to ważna postać i warto by ją przywrócić. Ostatecznie, skoro Żaneta z filmu pamięta Olivię, to czemu nie?


Nie jestem pewna czy w tym tekście jest za dużo sensu ale to nie ja mam tu się wypowiadać tylko wy- co wy o tym wszystkim sądzicie? Czekam na komentarze.

30 komentarzy:

  1. Ja zaczynam!
    Więc ja to bym chciała żeby Wiewióretki były wzorowane na tych Filmowych...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa dyskusja..a więc tak.
    Bardzo chciałabym aby jednak dziewczynki zostały takie jak w kreskówce.Jestem tak do nich przywiązana.A zwłaszcza do Żanety.Chciałabym znowu zobaczyć jak jeżdżą na rolkach a Szymon cały czas pilnuję żeby nie złapała zająca :)
    Ale też musi być bardzo inteligentna,np. szybciej coś wyliczyć niż Simon.
    Eleonora mogłaby być chyba.. urocza,praktyczna ale nie dająca sobie wejść na głowę,żeby nie była strachajłą.Coś jak w filmie o wilkołaku.
    Britney jak zawsze wojownicza i musi dobrze wyglądać,ale kocha swoje siostry mimo wszystko(może nawet bardziej od Alvina).Dla mnie to ona jest typową dziewczyną z gimnazjum.
    Martwię się trochę o Theo.Bo niby słodki i każdy go lubi ale....To trochę jak z Pinkie Pie z mlp.Każdy ją lubi itd..ale w wypowiedzi nie jest brana na serio przez swój charakter.Taka jakby postać z boku(coś jak Spike :D).Nie chcę aby Theo był taki jak ona.bo w filmie tak był traktowany.Moim zdaniem.
    Bardzo chciałabym aby Harry się pojawił.I żeby był jeden odcinek,że ....coverują jakiś film albo serial.Tak jak w 80's.
    Miło byłoby gdyby Dave wreszcie chodził z Claire.No ludzie tak po prostu o niej zapomnieli :<
    Dzięki za ciekawą dyskusję.Zauważyłam że tylko ja i victoria się udzielamy w komentarzach.Dlaczego tylko ja się tak pruję a i tak nikt tego nie czyta?
    Brohoof!Derp!Chipmunk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w moim świecie xd

      Usuń
    2. Teoretycznie teraz dałaś mi do myślenia... Fajne były też w serialu ale byłoby miło gdyby dali jakieś ''skrawki'' charakterów z filmu. Bo motyw Brittany jako trochę egoistycznej tak jak w serialu jest dla mnie po prostu zły... Osobiście powiem że ona i Alvin (Bo kto nie lubi Alvina? :D) To moje ulubione wiewiórki. Nie chce żeby Brittany była taka... zadumana w sobie! To by było dla mnie nie do zniesienia! Jeszcze się z barkiem Nickelodeon w pakiecie programów nie pogodziłam więc to byłby cios w serce! ><... Też mam za złe twórcom że Teodora i Eleonorę odsunęli na drugi plan. Ale dla mnie Eleonora powinna być właśnie taka jak w filmie! Słodka, urocza, sympatyczna i taka kobieca wersja Teośka :3 . A Teodor powinien zostać taki jak teraz w filmie. Tylko niech wysuną go bardziej w nowym serialu. Na temat Harrego się nie wypowiem bo nie wiem co to za jeden, więc przechodzę do Żan i Szymka :3. Więc: Żaneta powinna nadal być nieśmiała bo to do niej pasuję. Taka miła, skromna Żanetka! Ale fakt że ma być inteligentna i to okazywać bo się fochnę >< Tak fest! A Szymon... Jak mu zabiorą sarkastyczne teksty to chyba postrzelę tego co jest za to odpowiedzialny! Ma być inteligenty, miły, pomocny i właśnie sarkastyczny! I ma być dużo małych (podkreślam MAŁYCH) sprzeczek z Alvinem bo mnie to zwyczajnie BAWI! No i wtedy jest jak ja z siostrą! Niby kocham ale jak coś to wiecie... ten-teges w główkę popukać trzeba... :D Ale ... BOŻE PRZECIEŻ JA SIĘ NA TEMAT ALVINA NIE WYPOWIEDZIAŁAM!!! Dobra... Więc... On ma być SOBĄ! Czyli: ma być rozrabiaka, pakować się w kłopoty, ma być śmieszny, dokazujący tak troszkę, co jeszcze?... A tak! Ma lubić Brittany. I to chodź troszkę okazywać... Bo jak w filmie się zobaczyli to się po prostu... nie dobra, dosyć. Bo jak zacznę o tym pisać to nigdy nie skończę. W skrócie: Dla mnie może być taki MIX... Trochę serialu trochę filmu (reszta mi nie przeszkadza ale to Narcyztycznę zachowanie Britt jest jednak... wiecie co mam na myśli...)
      To chyba tyle... :)
      Nie. wiem już co jeszcze! Byłoby niebo... NIEBOOOO! Jakby dodali Charlene! Byłabym wtedy so, so, SO HAPPY! Ma być tam romans! Jak tam będzie romansidło z Charlene, Alvinem i Brittany w rolach głównych to będzie spełnienie marzeń! Chodź jeden odcinek! Please! :{

      Usuń
    3. Zapomniałam dodać... Dopiero kiedy w google wpisałam ''Alvin and The Chipmunks- Olivia'' załapałam co to za jedna! :D
      I ja też bym dodała Vinny! Naprawdę to jest urocza osoba i mi jej zwyczajnie brak... :(

      Usuń
    4. Zgadzam się!!

      Usuń
    5. NO! Widzicie? ;) Nie ja jedna... :D

      Usuń
    6. Ja osobiście nie boję się o chłopaków- byli tacy sami od zawsze więc nie sądzę żeby cokolwiek miało to zmienić. Natomiast dziewczyny... na temat Żanety się w tej chwili nie wypowiem, Brittany jest dość podobna w obu wersjach i obie będą mi odpowiadać, ale o Eleonorę już się boję. Screeny trochę mnie uspokoiły, sama nie wiem czemu.
      Ja nie zgadzam się z wami, o wiele bardziej wolę Eleonorę z kreskówki, co pewnie widać w moich opowiadaniach. Wydaje mi się po prostu że w ich grupie nie są konieczne dwie identyczne postaci, że fem-wersja byłaby po prostu... nudna. A na to ten serial nie może sobie pozwolić.
      Brittany też potrzebuje kogoś kto będzie ją stopował, ale kogoś zupełnie innego jak Szymon. Interakcje pomiędzy tak rozmaitymi charakterami będą o wiele ciekawsze, oglądanie jak starają się mimo różnic żyć i funkcjonować razem, jak rodzeństwo lub przyjaciele. Tak jak w życiu- nie ma identycznych osób, i byłoby to nawet bardziej pedagogiczne gdyby serial pokazał również ten aspekt.
      No i różne sposoby na bycie dziewczynką- nie trzeba być słodkim i ładnym, albo bardzo mądrym, można też kopać piłkę z chłopakami i być szczęśliwym.

      Usuń
    7. Ale się rozpisałaś :D...
      Ja zacznę ładnie w skrócie i od nowa... Ja się właśnie o Brittany martwię... Nie chcę żeby była taka narcystyczna! Żaneta w sumie zawsze była taka cicha, nieśmiała i skromna więc myślę że to zostawią... Ale Eleonora... hmm... Mnie bardziej pasuję jakby była słodka, urocza i taka jak w filmie... Ale kopanie piłki z chłopakami też może być! Zresztą z dwójką braci i siostrą sama się na tym aspekcie wychowałam! Jestem najmłodsza więc był cud że mnie do gry brali! Sama składam się ''z uroku'' jak mi mówią a granie w piłkę z kolegami i nakopywanie im do tyłków to nic złego! A chłopcy są tacy jacy są już zawsze i na zawszę więc w sumie racja o nich nie trzeba się bać :)... Jak już mówiłam martwię się o Brittany... W filmie trochę zahamowali jej egoizm ale nie wiadomo jak będzie tutaj... Wszystkie postacie w dawnym serialu były OK i nie przeszkadza mi żeby dodali ich charaktery do tego tutaj ale mimo wszytko ten charakter Brittany nie daję mi spokoju...

      Usuń
  3. Ja też zgadzam się z Victorią. We wszystkim! Serialowe charaktery nie były złe ale ja mimo wszystko dodałabym coś z filmów. I też jestem za dodaniem Vinny! To była naprawdę ważna postać w życiu chłopców więc to mogło by być naprawdę fajne! Ale Eleonora mogła by zostać taka jak w filmie: słodka, urocza i jak wspomniała Vicktoria ''kobieca wersja Teośka''. Zresztą jestem ciekawa nowych piosenek... I nie martw się Victoria, też nie mam Nickelodeon :( ..... I NIECH ONI MI NIE DODADZĄ CHARLENE TO UDUSZĘ!!! Jak ja kocham romanse! Musi być jakiś romans! :D Byłoby fajnie! Kto jest za przywróceniem CHARLENE??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też!!! :3 Wszyscy kochają Charlene!

      Usuń
    2. No to wszyscy oprócz mnie :)
      Sorki sikorki ale tak naprawdę Charli to Britney w peruce.
      Niech zgadnę,teraz będzie dyskusja czy mówię prawdę czy co i może jeszcze będzie post..O orzeszki....
      Brohoof!Derp!Chipmunk!

      Usuń
    3. Chociaż kocham Charlene całym sercem i chętnie oddałabym pół życia żeby zobaczyć ją jeszcze raz oficjalnie, z błogosławieństwem Bagdasariana, to wiem że to nigdy się nie zdarzy, choćby dlatego że o ile część fandomu wychwalałaby ten odcinek pod niebiosa, niemal taka sama ilość osób znienawidziłaby go... a ponad połowie byłoby wszystko jedno, bo potraktowaliby Charlie jako po prostu nową postać, którą właściwie by była, ponieważ twórcy nigdy nie nadali jej żadnej tożsamości.

      Usuń
    4. O... A co do Iskierki... Kiedy zrozumiesz że pisze się BRITTANY a nie BRITNEY??? Britney to może być... Britney Spears! Hmm... W sumie mam gdzieś czy to była Brittany w peruce czy nie.

      Usuń
  4. hmm... mi się wydaje, że raczej Charlene nie będzie, bo mało kto ją kojarzy i wydaje mi się, że gdyby nie TCM to chyba nikt albo mały procent ludzi stąd by ją znali.
    I mówię to oficjalnie- zabiję twórców jak mi Szymka sarkastycznego nie zrobią -.- w 2 to było pokazane, w 1 też, ale w 3 to już niezbyy, gdyż większą część zajmował Simon. (nie twierdzę, że to coś złego, ale Szymon jako francuski lovelas mi nie przypadł zbytnio do gustu...) a tak, jest po prostu świetny- inteligentny, nieśmiały, zaradny. Oby był taki w nowej kreskówce
    Cóż.. z Żanetą to nie wiem. Na pewno szkoda, że w filmie tylko trochę rozwinęli wątek, iż jest nieśmiała, a resztę pominęli. Chciałabym, by była taka sytuacja, w któtej by zabłysnęła inteligencją czy choćby pokazać jej niezdarność. No really, czemu tego nie było w filmie? W starej kreskówce pamiętam, były fragmenty takowe, a w filmach tego zabrakło i od tamtej pory mam focha -.-
    Brittany dla mnie może być :D tylko ja się modlę, żeby zn niej nie robili taką księżniczkę, co ma w głowie tylko to, co jest trendy i fajne, a coś bardziej złożonego sprawia jej trudność. Tu twórcy filmu pokazali ją w niezłym kontraście- gdy zrobiła sama domek dla siebie i swoich sióstr, było pokazane, ze jednak dziewczyna ma ten olej w głowie, a gdy już dostała świeże ciuchy i się uczesała to myślała tylko o tym, że jest na okładce magazynu dla młodzieży na poziomie BRAVO.
    Alvin musi być taki jaki jest i basta. Amen.
    I tu, co chyba wszystkich boli najbardziej; odsunięcie na bok Teodora i Eleonorę. Oczywiście, dostawali raz na ruski rok swój moment, jednak tak okraszony, że głowa mała. Nie mówię, podobają mi się ich charaktery zarówno z filmów jak i kreskówki, ale jeśli miałabym wybierać, to Eleonora musi być twarda a zarazem słodka babka :3
    Nie ma to jak rozkminiać na dyskusji, co już się chyba zakończyła xDDD
    i od razu mówię- jak będzie jakiś romans to chyba wywalę telewizor z taką siłą, że poleci na kosmos i z powrotem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że spotykam bratnią duszę :)
      W pełni się z tobą zgadzam w kwestii Eleonory.I Theo.Kłania się film o wilkołaku. Bo niby Theo był główny itp....ale ja jakoś tego nie mogłam poczuć.
      Chciałabym żeby Britney stała się bardziej inteligentna,np. zainteresowała się lawą :)
      O romansie nie chcę słyszeć! NIE! NEIN!!Już sobie wyobrażam Simona startującego do Britt,Albo Alvina z Eleo(już bardziej Żanetą). Telewizora może nie wyrzucę ale będę się wić na podłodze z gniewu....Oj Britney,czemuż musisz zawsze być w centrum uwagi?Ciągle o tobie gadają.
      Proszę o więcej odcinków s Theo,Eleo i Szymonem.No i Harrym :)
      Brohoof!Derp!Chipmunk!

      Usuń
    2. Najbardziej doskwiera mi to ze w filmie Żaneta nie jest taka niezdarna wydaje sie nudna bez cech z serialu. Wiem że większość się ze mną nie zgodzi ale trochę mnie irytuje kiedy Alvin podbija do dorosłych kobiet. Wiem że postawa casanovy to cześć jego osobowości co swoją drogą jest super i nie wyobrażam sobie alvin a bez etykiety porywacza, ale czuke sje dziwnie wodxac ze wyrywa 40latki:/ Jeśli chodzi o drobne flirty(zgadzam sie, nie romanse! Kto to widział obsciskujace sie wiewiórki?!)miedzy odpowiednimi wiewiorkami i wiewiorkami nie mam nic przeciwko(w kreskowce teksty na podryw Alvina były jedna z najfajniejszych stałych elementów:D)w końcu zostali dla siebie stworzeni;)
      Dodam jeszcze tylko że pomijając nieobecność wiewioretek pierwsza część filmu moim zdaniem była najlepsza, ale pamiętam podjaranke tuż przed premierą 2 części ; słyszałaś ze będą dziewczyny - wiewiórki? A ja takie - wooooow*.*
      Janette:3

      Usuń
    3. Nikt się z tobą nie zgodzi? Ja się zgadzam :)
      Nie wiedziałam że mamy takich mądrych czytelników...
      Brohoof!Derp!Chipmunk!

      Usuń
    4. Naprawdę, nie wydaję mi się żeby twórcy zaryzykowali crackowe pairingi xd Ponadto, to mimo wszystko kreskówka kierowana głównie do dzieci więc nie będzie tu za dużo romantycznych sytuacji

      Usuń
    5. Jan! *.* W końcu raczyłaś się pokazać! :D

      Usuń
    6. Ano jestem jestem^^ Miałam okropnie dużo nauki ale o ulubionym blogu bym nie zapomniała:3 Zauważyłam za to że ktoś nieudolnie konkurencję próbuje kręcić:c ale tego nie będę komentować... Powiem tylko że ten blog jest najlepszy i bardzo się ciesze że fani wiewiórek mają gdzie się jednoczyć^^

      Usuń
    7. Też ich postrzelę jak nam Szymusia Sarkastycznego! Też mam focha że Żaneta taka... taka ''wiesz'' była w filmie... ALVINA MAJĄ MI NIE DOTYKAĆ!!! Niech mi tylko ruszą jego osobowość to uduszę! NIE BRAĆ MI SIĘ ZA CHARAKTER ALVINA!!! >< Nadal się focham że Eleonorę i Teodora odsunęli.... To było złe...

      Usuń
    8. Ponownie będę was uspokajać- chłopcy mają takie same charaktery od zawsze, od samego początku więc tego na pewno nie zmienią xd

      Usuń
    9. do Jan- tak, wiem, widziałam przynajmniej 2 takie... szczerze mówiąc, niezbyt się tym przejmuję ;) A ciebie proszę o kontakt na gg któregoś dnia w weekend

      Usuń
    10. Zaraz, zaraz... Chłopcy mają takie same charaktery od zawsze i na zawsze??? Czyli że zostawią nam Szymka Sarkastycznego?! Spełnienie!!! :3 Alvin i Wiewiórki bez tego naszego Szymka rzucającego sarkazmami to nie jest to samo! :D Mi do szczęścia niewiele trzeba!

      Usuń
    11. Zamelduje się na gg w niedziele^^
      Janette:3

      Usuń
    12. Chyba ciebie nie było... odezwij się na blogowego maila, mam interes.

      Usuń
  5. Ja najbardziej nie mogę znieść że filmowej Żanecie odebrano ta uroczą niezdarność która w pewnym stopniu była jej cechą charakterystyczną. To samo z Eleonorą - w filmie zrobili z niej taką... no po prostu widać że nie potrafi postawić na swoim. To nie to samo. Możliwe że ktoś już się wypowiedział w ich temacie ale komentarze były długie i nie wszystkie czytałam

    OdpowiedzUsuń