czwartek, 23 lipca 2015

Jak przerabiać kadry w gimpie? (cz.II)


Dawno, dawno temu zrobiłam kawałek poradnika, jak przerabiać kadry w gimpie ([link]). Skupiłam się w nim na przeróbce włosów.
Dzisiaj pokażę jak przerobić ubrania.
Na prośbę Lorda Huntera przerobimy przesłany przez niego kadr:
 Prosił aby pokolorować jego bluzę na niebiesko. Zobaczymy co da się zrobić.

(kliknijcie aby powiększyć)
Najpierw wypada pozbyć się dużego, żółtego A. Może ono naturalnie pozostać, ale wydaje mi się po prostu niepotrzebne. Używając języka gimpa, można je po prostu zasmarować przy pomocy ikonki z palcem. Pamiętajcie aby odpowiednio ustawić sobie suwaki. Pilnujcie też cieni- od tego momentu w przerabianiu zależy czy obrazek będzie wyglądał naturalnie czy nie. Przecież zależy wam na jak najbardziej autentycznym wyglądzie prawda?

 Później trzeba pokolorować ubranko. Najpierw musicie je zaznaczyć ścieżką, jest to dużo dokładniejsza metoda niż zaznaczanie odręczne. Wygląda to nieco jak łączenie kropek, ale nie martwcie się tym, że wasze połączenia są proste. Później możecie je pozaginać tak, aby pasowały do obrazka. Radzę wam umieszczać kropki w niedalekich odstępach, tak aby łącząca je linia była linią prostą lub łukiem, a nie linią falistą (można i tak, ale nie zawsze się udaje).

Tutaj trochę widać. Biała linia musi pasować do konturów. 

Następnie zaznaczamy naszą ścieżkę, aby pracować tylko na tym, co jest w środku zaznaczonego pola. 

Wtedy możemy już nadać kolor. Znowu używamy suwaków aby go sobie dopasować. Nie ustawiajcie zbyt neonowych barw, nie wyglądają ładnie.

Dobrze jest później pozacierać ślady, aby nasza przeróbka nie wyróżniała się. Używamy do tego  Rozmywania. 

Zapomniałam przerobić kaptura, więc trzeba go przemalować oddzielnie. 

Sama bluza dalej mi się nie podoba, więc zamazałam ją jeszcze bardziej i trochę zamalowałam specjalnym pędzlem. 

Oto efekt końcowy. 

Wysyłajcie efekty swoich przeróbek na maila blogowego, zostaną opublikowane :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz